Педагогічна виставка 2018


Назаренко Любов Борисівна
вчитель російської мови та зарубіжної літератури, вища категорія

Запорізька загальноосвітня школа №23
директор Озеров Олександр Дмитрович
Адреса школи:вул.Парамонова,4-А
тел.:769-80-27



Провідна педагогічна ідея досвіду
Створення умов на уроці та в позаурочний час для особистісного розвитку учня, формування життєво необхідних компетентностей, ціннісних орієнтацій, потреби в творчій самореалізації та духовно-естетичному самовдосконаленні.

         Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Мета сучасної школи – не просто давати знання, а формувати особистість, яка вміє і хоче вчитися, займає позицію активного суб’єкта діяльності. Саме в шкільному віці закладаються основи особистості. Тому цілком природною є актуальність розвитку пізнавальних здібностей дитини. Проблема розвитку пізнавальних здібностей дітей вже давно привертає увагу психологів та педагогів, адже пізнавальні здібності є одними із провідних і базових здібностей людини. Основою розвитку пізнавальних здібностей дітей вважається розвиток пізнавальних процесів, серед яких виділяється уява, пам’ять та мислення.
Стійкий інтерес до розвитку пізнавальної активності можна прищепити учням за умови, якщо учитель зможе глибоко індивідуалізувати навчання, допоможе кожному розкрити свої пізнавальні можливості, нахили, подолати окремі вади власного сприймання, уяви, пам’яті, мислення, скутість, замкненість, розгубленість. Саме ці завдання я намагаюсь вирішувати у своїй щоденній роботі з дітьми.

Науково-теоретична база досвіду
Включає в себе фундаментальні сучасні документи МОН освіти, роботи видатних педагогів з питань розвитку пізнавальних здібностей учнів (Теоретична база).

Стисла анотація досвіду
На власному досвіді я впевнилася, що сприятливими умовами для розвитку пізнавальної активності учнів може стати використання в навчальному процесі особистісно-зорієнтованих інноваційних педагогічних технологій.

Результативність впровадження досвіду
Активність та зацікавленість учнів на уроках, щорічна участь учнів та отримання призових місць на районних олімпіадах, участь у грі «Sunflower» 2016, 2017 р., фестивалі ораторського мистецтва «Заговори, щоб я тебе побачив», інших творчих конкурсах.

Репрезентація досвіду
Досвід роботи  розповсюджено через роботу шкільного  МО філологів, публікації у фахових виданнях, на ЗапоВікі, участь у конкурсі «Вчитель року». Перспективу власного педагогічного досвіду я бачу у використанні інноваційних педагогічних технологій. 
Даний досвід може бути використаний вчителями російської та української філології  в звичайній школі за умови наявності в закладі  комп’ютера, проектора, екрана,  Інтернету,  комп’ютерного  класу,  наявності в кабінеті телевізора.

Посилання на матеріал  http://nlbblog.blogspot.com/



Проблема розвитку пізнавальних здібностей учнів
у вітчизняній педагогіці

1. Концепція 12-річної середньої загальноосвітньої школи//Директор школи. 2002. №1

2. Про запровадження 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти//Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. 2000. №19

3. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти//Директор школи. 2000. №39-40

4. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти//Освіта України. 2004. №5

5. Концепція профільного навчання в старшій школі//Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. 2003. №24

6. Гончарова-Горянська М. Соціальна компетентність: поняття, зміст, шляхи формування в дослідженнях зарубіжних авторів//Рідна школа. 2004. №7-8

7. Пометун О. Компетентнісний підхід - найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти//Рідна школа. 2005. №1

8. Великий тлумачний словник сучасної української мови. К.:Ірпінь: ВТФ «Перун», 2001

9. Латинско-русский словарь//И.Х. Дворецкий. –М.: Русский язык, 1976

10. Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования//Народное образование. 2003. №2

11. Родигіна І. Формування основних груп компетентності учнів: можливість продуктивного навчання//Директор школи, ліцей, гімназії. 2004. №2-3

12. Родигіна І. Шляхи формування основних груп компетентностей учнів//Директор школи. Україна, 2004. №8-10

13. Богоявленская Д.Б. Интеллектуальная активность как проблема творчества. -Ростов-на-Дону, 1983-173 с.

14. Варламова Е.П., Степанов СЮ. Психология творческой уникальности. - М., 2002. - 256 с.

15. Гергель Євгеній Леонідович. Психологічні особливості формування креативних здібностей в підлітковому віці : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2008.

16. Дружинін В.М. Психологія загальних здібностей. -СПб.,-1999-386с.

17. Калмыкова З.И. Психологические принципы развивающего обучения. -М., 1979.-48 с.

18. Клишев Н.Ю.Креативность: науковий конструкт чи життєва необхідність//Проблеми виховання. - 2004. - №6(41). -С.30.

19. Косогова О.О. Метод проектів на уроках зарубіжної літератури. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. – 144 с.

20. Лейтес М.С. Здатність і обдарованість в дитячі роки. — М., 1984. - 96 з.

21. Львова И.В. Психологические факторы развития креативности личности : дисс. ... канд. психол. наук. - Новосибирск, 2005. - 203 с.

22. Моляко В.О. Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень / В.О. Моляко, О.Л. Музика. - Житомир: Рута, 2006. -320 с. .

23. Понасенкова С.В. Обдаровані діти: формування та розвиток здібностей (психологічний аспект) //Праблеми вихавання. — 2003. — №2. —С.21.

24. Челишева І.Л. Інноваційні технології на уроках російської мови і літератури. 5-11 класи. – Х.: Видавнича група «Основа», 2011. – 287 с.

25. Чудновский В.Е., Юркевич В.С. Обдарованість: дар чи випробування. — М.: Знання, 1990. – 122 с.

26. Яковлева Е.Л. Психология развития творческого потенциала личности. - М., 1997. - 224 с.



Комментариев нет:

Отправить комментарий